کد خبر: ۲۳۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶
به صورت روزانه نبض بورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و نفت) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی قیمت ها، به پیش بینی بازار‌ها در روز‌های آینده خواهد پرداخت. 

به گزارش نبض بورس، به صورت روزانه نبض بورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و نفت) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی قیمت ها، به پیش بینی بازار‌ها در روز‌های آینده خواهد پرداخت. 

قیمت سکه        

قیمت سکه امامی امروز در محدوده‌ی ۲۹,۰۰۷,۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته معاملاتی ۰.۱۷ درصد افزایش داشته است. 

امروز حباب تمام سکه‌ها بجز سکه امامی و سکه بهار آزادی قرمز و کاهشی بود بطوری که در زمان نوشتن این گزارش حباب سکه امامی با ۲۸۲ هزار تومان افزایش به ۵ میلیون و ۱۳۸ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی با ۱۴۰ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۶۳۷ هزار تومان رسید. حباب نیم سکه و ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۳ میلیون ۳۱۶ هزار تومان و ۴ میلیون و ۲۲۸ هزار تومان و در نهایت ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان رسیدند.

بعد از مدت‌ها امروز قیمت دلار به دلیل افت قیمت دلار هرات وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد. اما قیمت سکه و طلا با افزایش قیمت طلای جهانی کاهش نیافت.
اگر قیمت سکه از کانال ۲۹ میلیون تومان ریزش کند احتمالا در ابتدا تا قیمت ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سپس تا قیمت ۲۸ میلیون و ۵۰۰ و ۶۰۰ هزار تومان کاهش خواهد یافت.

قیمت طلا 

قیمت طلای ۱۸ عیار امروز در محدوده‌ی ۲,۴۵۶,۲۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته معاملاتی ۰.۴۲ درصد افزایش داشته است. 
اونس جهانی در معاملات امروز با ۲۱ دلار افزایش به ۲۰۴۱ دلار رسید، اما در ایران علیرغم افزایش اونس جهانی قیمت طلا و سکه به دلیل کاهش نرخ ارز و عدم تقاضا در بازار با نوسان جزئی داد و ستد می‌شود.
وی گفت:متاسفانه صنعت طلا با رکودی چشمگیر در داد و ستد‌ها روبه رو شده و ابراز امیدواری کرد در آستانه شب یلدا تقاضا در بازار رونق بگیرد.
شربیانی گفت:با توجه به اینکه در سال‌های گذشته اونس جهانی در روز‌های پایانی سال میلادی گران می‌شود باید دید امسال این روند چگونه خواهد بود، اما خاطر نشان ساخت در ایران طی ماه‌های گذشته با توجه به ثبات نرخ ارز و کاهش تقاضا و داد و ستد‌ها قیمت‌ها نوسان خاصی نداشته است.

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین امروز در محدوده‌ی ۴۳۹۶۴ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته معاملاتی ۲.۵۵ درصد افزایش داشته است.

علی مارتینز، تحلیلگر مشهور ارز‌های دیجیتال، با استفاده از داده‌های زنجیره‌ای IntoTheBlock، تاکید کرد که ۱.۸۷ میلیون آدرس که دارای ۷۳۰۰۰۰ بیت کوین هستند، نقطه خریدشان در این منطقه است.
دارندگان بیت کوین با افزایش فروش به دنبال کاهش زیان هستند و بنابراین فشار فروش را افزایش دهند. مارتینز می‌گوید در صورت کاهش منطقه تقاضای بعدی، قیمت بیت کوین بین ۳۷۵۰۰ تا ۳۸۷۰۰ دلار، که در آن ۱.۲۸ میلیون آدرس دارای ۵۵۳,۰۰۰ بیت کوین است، خواهد بود.

قیمت نفت

قیمت نفت امروز در محدوده‌ی ۷۹.۰۷ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته معاملاتی ۲.۶۸ درصد افزایش داشته است.
با افزایش ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ که اختلالات احتمالی در عرضه نفت خاورمیانه را باعث می‌شد که قیمت‌ها در بالاترین حد دو هفته‌ای معامله شوند.

پیش‌بینی اخیر بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس، برای نفت برنت در سال ۲۰۲۴ با ۱۰ دلار کاهش به محدوده ۷۰ تا ۹۰ دلار در هر بشکه، کاهش یافت. البته این بانک همچنین انتظار دارد به خصوص با کاهش نرخ بهره ایالات متحده و بهبود اقتصاد چین، تقاضا نسبتاً قوی باقی بماند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار